Hoger in Google: tips en artikels

Geplaatst op 24.5.2012 door 
Een top 10 Google ranking scoren is een doelstelling waar veel bedrijven actief mee bezig zijn. Als je dat kan realiseren voor een zoekterm met aardig wat zoekvolume en een goede conversie, dan zal je dat zeker merken in de portemonnee. Hier enkele tips en artikels over hoger in Google scoren: 

Hoe hoog sta je in Google? | Webmee TV

webmee.nl 5/7/12

Zoekmachine positie rapportage via Free Monitor for Google Het doel van zoekmachine optimalisatie is om hoog in Google te komen. Maar hoe blijf je op de hoogte.

Bovenaan in Google > hoog of hoger scoren in Google

www.zelfstandigen.be 3/27/12

Hoe geraak je bovenaan in Google? Bestaat er een manier om hoog of hoger te scoren in Google? Wij deden de test.

Zo komt uw website hoog in Google

 


Geplaatst in:

Alweer een belangrijke Google algoritme update

Geplaatst op 26.4.2012 door Kurt Naulaerts

Lees het bericht van Google:

http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2012/04/another-step-to-reward-high-quality.html


Eén ding is zeker wat betreft SEO, het landschap verandert snel. En waarschijnlijk toch in het voordeel van websites die kwalitatieve content op hun site publiceren en dat doen op een regelmatige basis. Ook wat externe links betreft zal de kwaliteit moeten stijgen (als dat al niet het geval is natuurlijk) om een goede ranking te behouden en/of vanuit een lagere positie omhoog te klimmen.

Dat zaait uiteraard veel twijfel. Maar anderzijds is het ook een opportuniteit. Want nu heb je een unieke gelegenheid om hoog in google te scoren met een kwalitatieve website. Toch als alles de richting uit gaat die Google verkondigt. En laat ons aannemen dat dat ook hun oprechte doelstelling is.

Dat top 10 rankings voor heel wat zoektermen danig gewijzigd zijn in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar is een feit. Websites die al jaren bestaan, slagen er nu in om vanuit het niets naar pagina 1 op te klimmen. Wat dus betekent dat heel wat andere websites uit die top 10 zijn verdwenen. Allemaal dus het gevolg van de Google battle tegen spam.

Confusing but interesting times...


Geplaatst in:

3 tips voor meer bezoekers via blog posts

Geplaatst op 23.4.2012 door Kurt Naulaerts

Ongeacht het onderwerp van je blog of hoe geïnspireerd je ook schrijft, het heeft allemaal weinig zin als je geen bezoekers krijgt. Om dagelijks lezers naar je blog te krijgen, moet je elke dag in de weer zijn. Eén van de beste manieren hiervoor is het benutten van de mogelijkheden die zoekmachines bieden. Waarom zou je niet profiteren van het feit dat er elke dag miljoenen mensen Google gebruiken om iets op te zoeken? En bovendien houden zoekmachines van blogs. Dus is het verstandig om heel regelmatig een nieuwe blog post te schrijven met daarbij SEO in het achterhoofd. Het is een kwestie van vele kleine stappen die mettertijd heel veel bezoekers opleveren. Maar waar moet je op letten?

Als je al wat ervaring hebt met bloggen, dan weet je dat je gebruik kan maken van tags bij elk nieuw artikel. De zoekmachines gebruiken die tags om door je website te gaan. Probeer dus aan elke blog post 5 à 10 tags toe te voegen. Welke tags? Neem jezelf als voorbeeld. Als je zelf op zoek zou gaan naar iets dat verband houdt met het onderwerp waarover je gaat schrijven, wat zou je dan ingeven in de zoekbalk? Gebruik deze termen en voeg ze toe als tags. Ze zullen de zoekmachines helpen om relevante content te vinden op je site. Dus het kan niet lang duren om enkele goede tags te vinden.

Een belangrijk element voor de SEO waarde van je teksten is kwalitatieve content. Daar hoort ook een verzorgde structuur van de teksten bij. Je hebt vast al gemerkt dat veel artikels bullet points bevatten, en daar is een goede reden voor. Enerzijds maakt dit het schrijven van een blog post vlotter en de lezer zal de content ook gemakkelijker absorberen. Of je nu bullet points gebruikt of niet, vermijd alvast lange alinea's.

Als je links gebruikt voor je belangrijkste zoektermen, gebruik dan een keyword tracking tool. Zo kan je erg gemakkelijk analyseren hoe goed je zoektermen presteren.

Neem de tijd om deze technieken te implementeren. Je zal na verloop van tijd duidelijk het nut ervan ervaren. Weet dat jij niet alleen blogt, en om de competitie te verslaan moet je oog hebben voor elk detail. De lengte van de artikels is niet zozeer van doorslaggevend belang, op voorwaarde dat de inhoud betekenis heeft voor de lezer en up-to-date is. Want dat is wat de zoekmachines waarderen. Je zal merken dat je kwalitatieve bezoekers krijgt via die zoekmachines, als je ze maar geeft wat ze echt willen.


Geplaatst in:

Actueel SEO nieuws en discussies 10042012

Geplaatst op 10.4.2012 door Kurt Naulaerts
Hierbij enkele interessante artikels en reacties/discussies rond SEO van de afgelopen weken:
 

Google steekt zoekmachine in het nieuw - Emerce (persbericht) (Blog)

news.google.com

Emerce (persbericht) (Blog)Google steekt zoekmachine in het nieuwEmerce (persbericht) (Blog)Dat kan grote gevolgen hebben voor zoekmachineoptimalisatie. Amit Singhal van Google zegt tegen de Wall Street Journal dat hij in de komende maanden het proce ...

 

Vierde editie "Search University" in Brussel - DVO - iTel

news.google.com

Vierde editie "Search University" in BrusselDVO - iTelEerste opzet is het evangeliseren van zoekmachine-marketing op de Belgische markt met een concrete, hands-on marketing- en technische aanpak. Daarnaast wil het seminarie de interesse voor een diep ...

Google: overoptimaliseerde sites worden bestraft - Techzine

news.google.com

Google: overoptimaliseerde sites worden bestraftTechzineGoogle werkt aan manieren om websites te bestraffen welke te veel zijn gefocust op zoekmachine-optimalisatie. Deze sites zouden lager in de zoekresultaten moeten komen en websites met goede cont ...


Geplaatst in:

Zoekmachine optimalisatie staat op z'n kop

Geplaatst op 2.4.2012 door Kurt Naulaerts
Een website die hoog scoort in Google levert uiteraard heel wat bezoekers op, en wellicht ook meer klanten. Er bestaan bepaalde technieken om ervoor te zorgen dat een website hoog rankt. Maar het zoekmachine optimalisatie proces wordt door Google het laatste jaar wel van heel dichtbij gescand. En dat laat zich voelen.
 
2012 belooft een boeiend jaar te worden. Het SEO landschap gaat ingrijpend veranderen. En die veranderingen worden alsmaar sneller geïmplementeerd.
 
Vooraleer met een reeks artikels te komen, eerst een overzicht van interessante teksten:

Google is niet meer te foppen - NUzakelijk

news.google.com

Google is niet meer te foppenNUzakelijkWant search engine optimization –zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands– staat aan de basis voor de hoogst mogelijke ranking in Google. Daarom kon geen tekstschrijver de laatste jaren meer om SEO heen. Door ...

SEO advies: het kaf van het koren scheiden - DutchCowboys

news.google.com

SEO advies: het kaf van het koren scheidenDutchCowboys[Wesley Sussenbach] De afgelopen jaren is de markt van zoekmachine optimalisatie (SEO) aanzienlijk gegroeid. Hiermee is helaas ook het aantal websites en bedrijven dat slecht of onprofessioneel SE ...

Staat jouw website binnenkort nog in Google? - ZDNet.be

news.google.com

Staat jouw website binnenkort nog in Google?ZDNet.beGoogle gaat zijn zoekresultaten aanpassen, zodat websites die overdreven gebruik maken van zoekmachineoptimalisatie achteruit geschoven worden in het voordeel van informatieve websites. Sites die me ...

EricvO

Dat is nou handig van Google Analytics en @karelgeenen: zoekmachine-optimalisatie voor Google http://t.co/fE7CLX3a #video #tutorial

Monday, April 02, 2012 3:00:24 PM


Geplaatst in:

Artikel Marketing en SEO

Geplaatst op 26.6.2011 door Kurt Naulaerts

Er worden heel wat technieken aangewend om een website hoger te laten ranken in Google. Dat gaat van white hat over grey hat tot black hat. Van veilig en geen risico tot gevaarlijk en veel risico om een penalty aan je broek te krijgen. Sommigen zetten artikel marketing in de grijze zone. Is dat ook zo?

Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Article_marketing) omschrijft artikel marketing als volgt: "Article marketing is a type of advertising in which businesses write short articles related to their respective industry. These articles are made available for distribution and publication in the marketplace. Each article has a bio box and byline (collectively known as the resource box) that include references and contact information for the author's business. Well-written content articles released for free distribution have the potential to increase the business credibility within its market. Also it helps in attracting new clients. These articles are often syndicated by other websites, and published on multiple websites."

Er is al veel en lang gediscussieerd over de SEO waarde van artikel marketing evenals de verschillende praktijken die bij artikel marketing aan bod komen, zoals het veelvuldig herpubliceren van content (door "spinning" technieken toe te passen op 1 artikel krijgt men verschillende versies die men verspreidt om het duplicate content probleem te omzeilen). Die discussie zal natuurlijk nog een hele tijd doorgaan, want niemand weet precies hoe het Google algoritme ermee omspringt.

Laten we ervan uitgaan dat je geen professionele linkbuilder bent, maar toch wil je je website hoger zien ranken. Misschien heb je wel een webshop en verkoop je gespecialiseerde producten. Dingen waar mensen eerst info over opzoeken vooraleer tot de koop over te gaan. Stel dat je je site zelf goed hebt geoptimaliseerd, dus on-site is alles in orde. De volgende stap is dus het creëren van one way links en je business onder de aandacht van zoveel mogelijk potentiële kopers te brengen.

Artikel marketing is geen mirakeloplossing. Als je de techniek toepast op verschillende sites, is het best mogelijk dat je zeer uiteenlopende resultaten krijgt. Maar we gaan het toch niet meteen afschrijven.

Als je het moet opnemen tegen gevestigde merknamen of het gaat om uiterst competitieve zoekwoorden, dan kan een continue stroom van nieuwe, on topic content het verkeer naar je site sterk doen toenemen. Een studie heeft aanetoond dat een bezoeker die op een website terechtkomt via doorklikken in een artikel, meer pagina's bekijkt en langer op de site blijft. Dus, goede off-page content kan zeker kwalitatieve bezoekers aantrekken.

En hoe zit het dan met de verkoop? Persoonlijk zie ik de artikels niet meteen als een verkoopskanaal. In de eerste plaats is het de bedoeling om constant bezoekers naar je site te leiden. Zeg maar het verkoopsproces inleiden. Er zijn dan andere middelen voorhanden om van de geïnteresseerde bezoeker een trouwe bezoeker te maken. Wil je toch ook de onmiddellijke verkoopkansen doen toenemen, dan schrijf je best artikels rond de zogenaamde longtail zoekwoorden.

Hoe zit het nu met het SEO effect van artikel marketing? Wel, ik vind dat je dat niet moet verwaarlozen en zeker niet moet onderschatten. Regelmatig artikels publiceren met telkens een link naar je site helpt wel degelijk om een betere ranking in Google te versieren.

Maar hier wringt het schoentje ook. Want het publiceren van 1 of enkele artikels gaat je website niet meteen doen omhoog schieten in de zoekmachines. En dan komt content spinning weer om de hoek kijken. Het is makkelijker om 1 artikel enkele keren te herschrijven dan een nieuwe kwalitatieve tekst te produceren. Maar je kan je afvragen wat de waarde is voor de lezer. Stel dat je meerdere spun artikels in de top 10 hebt voor eenzelfde zoekterm, wat gaat de lezer daarvan vinden als die telkens hetzelfde leest en... opnieuw op jouw website belandt. Het gaat alvast geen goede indruk geven. En dat is nu precies wat we met het publiceren van artikels wel willen bereiken, namelijk een hoge mate van vertrouwen creëren bij de lezer zodat die een reden heeft om je website opnieuw en opnieuw te bezoeken.

De opdracht en het besluit is dus overduidelijk. Ja, schrijf heel frequent artikels. Nee, doe niet mee aan content spinning, maar produceer originele content.

 


Geplaatst in: SEO

Tuinhuizen online kopen

Geplaatst op 17.11.2010 door Kurt Naulaerts
Tegenwoordig kopen mensen ook dingen online waarvan ze vroeger vonden dat ze die eerst moesten kunnen zien en voelen.
 
Neem nu tuinhuisjes. Mijn ouders zouden het niet aangedurfd hebben. Ik ook niet. Maar mijn kinderen wel. Nog maar eens een bewijs dat je als bedrijf toch maar beter je spullen ook ophet internet kunt aanbieden.
 
De nieuwste tuinhuisjes en blokhutten webshop:
 

Geplaatst in: Algemeen

Google Top 10 Ranking: 4 goede redenen waarom dit cruciaal is

Geplaatst op 10.10.2009 door Kurt Naulaerts
Naderen we stilaan het moment dat we ons afvragen: "Waar gingen we nu ook alweer op zoek naar informatie vooraleer we Google gingen gebruiken?"  

Een beetje overdreven misschien voor mijn generatie, geboren in the sixties. Maar zeker niet meer voor onze kinderen en kleinkinderen.

Als je een eigen winkel of bedrijf hebt dan moet het toch al tot je doorgedrongen zijn hoe belangrijk een plaatsje op de eerste pagina van big Google is voor je produkt of dienst.

Toch nog niet overtuigd?
Gisteren las ik een sudie uitgevoerd in de UK in 2007 (dan zal het nu in 2009 zéker zo zijn). Natuurlijk gevonden tijdens het surfen op het net. Lees wat de statistieken zeggen:

1. In Juli 2007 werden er 3,7 miljard zoekopdrachten in zoekmachines geregistreerd in UK. Als ik goed gerekend heb, zijn er dat meer dan 400.000 elke dag!

2. 80% van uw prosecten gaan eerst informatie zoeken in een zoekmachine voor ze bij u uw produkt of dienst kopen. Waar staat uw website in Google?

3. Voor al die zoekopdrachten wordt Google gebruikt in 80% van de gevallen. Dat betekent dat voor elke 5 keer dat er naar iets gezocht wordt in een zoekmachine, Google de eerste keuze is om die opdracht uit te voeren. Van dominantie gesproken!   

4. 70% van de Google gebruikers kijken nooit verder dan de eerste bladzijde. De eerste 10 resultaten dus. Veel potentiële klanten zullen u dus niet kiezen als uw winkel/bedrijf niet voorkomt in die Google Top 10.

Voilà.

Ok, ik verdien er mijn brood mee, maar als je het mij vraagt is het geen overbodige luxe maar stilaan een must om zichtbaar te zijn op die befaamde eerste pagina in Google.

Hulp nodig?
Vraag een gratis Google Top 10 Potentie Analyse van je website op onze homepage:
http://www.seo-coach.be


Geplaatst in: Algemeen

Zoekmachine optimalisatie tips - content is king

Geplaatst op 1.10.2009 door Kurt Naulaerts
Het is alweer een tijdje geleden dat er hier nog iets nieuws is verschenen. En ik had op mijn communiezieltje beloofd dat ik regelmatig mijn ding zou doen. Aan de slag dus.   

In feite kan ik mijn betoog van vandaag baseren op de vorige regels. Want je website up to date houden door (heel) regelmatig nieuwe dingen te publiceren, is een uitstekende strategie om in de Google rankings een bank vooruit te schuiven. Dit proces is al een tijdje aan de gang, maar zal steeds meer aan belang winnen. Zodanig zelfs dat de traditionele statische websites zullen voorbijgestoken worden door dynamische websites.

Met traditionele websites bedoel ik bijvoorbeeld een website van 5 pagina's lanceren met daarop de producten/services die je aanbiedt en nooit of te nimmer iets bijvoegen of wijzigen. Met een dynamische website bedoel ik een site waar regelmatig nieuwe teksten en nieuwe pagina's worden toegevoegd.

Ik hoor je zeggen: hoe doe ik dat? Ik ben een dakwerker, ik heb een site laten maken en daarop staat alles wat ik doe. En over 10 jaar zal ik precies hetzelfde doen als vandaag. Waarover moet ik dan schrijven? Wat kan ik toevoegen?

Wel, eigenlijk is dit vrij eenvoudig. Als ik nieuwe huizen zie bouwen in mijn buurt, dan valt het mij op hoeveel verschillende manieren er zijn om bijvoorbeeld een onderdak te leggen. Elk systeem is een nieuw artikel voor je site.

Idem dito voor dakbedekkingen. Ik bedoel dan pannen, leien en dergelijke. Opnieuw een boel artikels.

Een dakwerker gaat dagelijks aan de slag. Schrijf erover! Over nieuwe realisaties. Over moeilijkheden die je onderweg tegenkomt en hoe je die opgelost hebt.

En zo kan ik nog een tijdje doorgaan. Voor elk onderwerp kan je op deze manier tewerk gaan. Je site groeit. Je schrijft als een expert omdat je dat bent. En vroeg of laat vertaalt zich dat in "Google love".

Hoe je die artikels aan je site toevoegt?

Simpel. Neem contact op met je webdesigner en die zal je perfect kunnen adviseren. Als je daar niet terecht kan, vul dan gerust ons contactformulier in. We helpen je graag op weg.

Proficiat als je deze stap zet. Maar het is ook belangrijk dat je Google helpt om al deze teksten en pagina's te vinden.

Dan denken we al aan echte website promotie technieken. Maar dat ga ik voor het volgende artikel houden. Zie je wel dat het niet zo moeilijk is om geregeld content te publiceren!

Wat ben ik blij met mijn nieuwe muis!

Geplaatst op 24.9.2009 door Kurt Naulaerts
Hey, af en toe mag het eens over iets anders gaan als SEO. Daarom heb ik een aparte rubriek gemaakt vandaag. Terzijde.

En het eerste schrijfsel wil ik wijden aan mijn nieuwe muis. Jawel. Want het zijn de kleine dingen die het 'em doen. Soms toch.

Enfin, ik geraakte echt gefrustreerd door het slecht functioneren van mijn oude muis. Dat is een exemplaar dat meegekomen was met de aankoop van mijn laptop. Ondertussen al 5 jaar oud. Minstens. Twee keer een upgrade gehad, maar hij doet het nog wonderwel. Alleen bij het afspelen van video durft ie wel eens tilt slaan. Toegegeven, ik vloek dan wel eens. Want tegenwoordig wordt alles aangeleerd, gedemonstreerd en verklaard met een video. Maar je weet hoe dat gaat. Ik heb zoveel software op dit ding geïnstalleerd dat ik een beetje bang ben om te veranderen.

Oeps. Ik wijk af. Mijn nieuwe muis dus. Draadloos. Laser techniek. Ergonomisch. Licht. Logitech. Wat een plezier om mee te werken! Ik sleep, knip en plak, scroll van boven naar onder en van links naar rechts dat het een lieve lust is.

Niet te geloven wat een mens blij kan maken!
Geplaatst in: Terzijde